dinsdag 1 januari 2013

Naaien!

Allereerst een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen!

Je hebt het al aan de titel gezien vandaag ga ik jullie wat diy's over naaien laten zien. Ik ben deze kerstvakantie helemaal gek op naaien geworden. Ondanks dat ik meestal een week moet wachten voordat de markt er is om stof te kopen blijf ik het leuk vinden.

Als je wilt naaien heb je patronen nodig. Patronen werken zeer gemakkelijk. Je moet je stof wel altijd dubbelvouwen en daarna knip je het patroon over op je stof. Betere uitleg in het boek:Naaien enzo.

Als je een beginnende bent moet je als allereerst patronen goed begrijpen. Je moet ook rechte lijnen met de naaimachine kunnen maken. En natuurlijk het belangrijkste weten hoe een naaimachine werkt. Meestal als je een naaimachine hebt gekocht zit er een handleiding bij.

Ik heb een aantal youtube filmpjes voor jullie met diy's om te naaien.

Sweater:

 

Maxi rok:


Maxi jurk:

 

Er zijn nog velen filmpjes op internet niet zoveel in het Nederlands maar het gaat om de techniek. Neem anders een kijkje in de bieb daar hebben ze vaak ook veel goeie uitleggende naaiboeken.

Doeeeg x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten